Kaip atpažinti plaukiojančio smagračio gedimą?

Dažnai automobiliai, kuriems susidėvi plaukiojantys smagračiai pradeda skleisti nemalonius garsus, tarsi kažkas būtų laisva ir trankytusi ypač kai atleidinėjate sankabą, būtent tuomet kai plaukiojantis smagratis ir turėtų slopinti tą vibraciją ir sukabinimo momentą. Taip nutinka dėl susidėvėjusio perdavimo mechanizmo, subyrėjusių spyruoklių, susidėvėjusio guolio ir panašių gedimų.

Sugedus plaukiojančiam smagračiui, net jei ir nėra garsų esant užvestam automobiliui darosi vis sunkiau įmesti pavarą, esant aukštesnei variklio galiai.

Žemiau matote susidėvėjusių smagračių vaizdą, kai pavarų dėžės jau nuimtos ir išardytos, prieš keičiant smagratį nauju. Sugedęs plaukiojantis smagratis vietoj to, kad sukabinimo metu slopintų vibraciją, dėl viduje susidėvėjusio ir sugedusio perdavimo mechanizmo praranda balansą ir važiuojant sukelią  didelę vibraciją,  kuri perduodama per pavarų svirtį, kaip demonstruojama žemiau vaizdo medžiagoje.

Žemiau pateiktoje vaizdo medžiagoje galite palyginti naują plaukiojantį smagratį su susidėvėjusiu.

Dėl viduje susidėvėjusio ir sugedusio perdavimo mechanizmo praranda balansą ir važiuojant sukelią  didelę vibraciją,  kuri perduodama per pavarų svirtį, kaip demonstruojama žemiau vaizdo medžiagoje.

Plaukiojantis smagratis yra dažnas rūpestis, kurio ne visada laukia mūsų klientai. Sankabos sistema ir jos remontas, o ypač kai automobiliuose yra komplektuojamas dviejų masių smagratis yra tikrai brangus ir sudėtingas ir labai dažnai gauname daug klausimų: kas yra smagratis? Kuo skiriasi dviejų masių arba plaukiojantis? Pamėginsime atsakyti Jums  į šiuos klausimus  ir ką daryti sugedus smagračiui.

 

 

Plaukiojantis smagratis, kokią funkciją jis atlieka?

Plaukiojantis smagratis  sukurtas tam, kad automobiliuose su mechanine pavarų dėže sumažintu vibraciją ir garsus, kurie yra keliami junginėjant pavaras bei sukabinant ratus su varikliu, kai atleidinėjate sankabos pedalą. Kadangi automobilis švelniau junginėja bėgius, sugeria pirminį sukabinimą, jis tausoja variklį ir sumažina kuro sąnaudas, o kartu ir padidina komfortą, važiavimo malonumą. 

Daugelis naujesnių automobilių yra komplektuojami su sankaba, kuri savo konstrukcijoje turi plaukiojantį smagratį.  Plaukiojantis smagratis priešingai nei paprastas, kuris padarytas iš vientiso metalo lydinio yra sudarytas iš dviejų dalių: pirminės ir antrinės dalies. Sankaba ir perdavimas nėra tiesiogiai sujungti su apatiniu variklio velenu, o yra sujungti per tam tikrą spyruoklių sugeriančių smūgius ir vibraciją sistemą.